Colloque : Le profilage en ligne

Publié le September 10, 2019

Le profilage en ligne : construction d'une approche globale à l'intersection du droit, de l'informatique et de la sociologie",
 le vendredi 27 septembre 2019 , de 9h à 17h30, à la Faculté de droit et de science politique de Rennes.
Programme, inscription et paiement en ligne sur le site du laboratoire IODE: https://iode.univ-rennes1.fr/evenements-2019

CominLabs Security Day

Publié le September 10, 2019

13 septembre @ 9 h 30 min - 17 h 00 min

The CominLabs Security and Privacy track organises a one-day meeting to present and discuss on-going and future research projects. The meeting is open to all members in CominLabs concerned by the Security and Privacy track.
The meeting will take place on Friday 13 September at INRIA Rennes/Irisa, Campus de Beaulieu, Rennes.
Registration to the Security Day is mandatory and free. It  includes coffee/tea breaks and a buffet lunch.
Please register before 31 July by indicating name and email using the following Framadate: https://framadate.org/9swJbMjYW3mO1XX3

An unusual spin-off from a CominLabs project: the UNESCO chair in Open Educational Resources at University of Nantes.

Publié le 09-10-2017

From 2013 to 2016 project COCo, supported by the CominLabs, allowed us to explore the enrichment of open educational resources: since videos are the support of more and more educational material, it was interesting to propose technological solutions enabling to annotate...

Nouveau Directeur Adjoint : M Christian PERSON

Publié le 03-03-2017

Christian Person  (Professeur IMT Atlantique, LabSTICC, Brest) est désormais directeur adjoint de CominLabs.

Journées CominLabs 2016

Publié le 20-09-2016

Les prochaines journées CominLabs se tiendront les 28, 29 et 30 novembre 2016, au Centre Inria Rennes Bretagne Atlantique, au sein de son Espace de Conférences, en présence des membres de l'IAC.

Nouvelle selection de projets CominLabs

Publié le

Lors du Conseil d'Administration 7  propositions ont été retenues suite à l'appel à projets 2016 de CominLabs:

BBC, BigClin, InterCom, M5Hestia, PrivGen, Profile, Rampart.

CRATE:a real-time distributed and decentralized CollaboRATive Editor

Publié le

The CominLabs project DESCENT  and the ANR project SocioPlug have developped CRATE. CRATE is a real-time distributed and decentralized CollaboRATive Editor running
directly in web browsers.

Journée SHS et Numérique

Publié le

Le Labex CominLabs organise une journée SHS et Numérique, le  mercredi 24 juin 2015 à l'Espace de Conférences Inria, Centre Inria, Campus de Beaulieu, Rennes

CominLabs Days

Publié le March 10, 2015

The third CominLabs Days were held in March 23-24, 2015 at Inria Research Center in Rennes, with more than 200 attendees.